Įtrauktis (Lietuvos švietimo sistemos principas) — švietimo sistema sudaro sąlygas kiekvienam asmeniui ugdytis, plėtoti savo galias ir gebėjimus, gauti reikiamą pagalbą, patirti sėkmę mokantis, socialinėje, kultūrinėje ir (ar) kitose veiklose ir būti nediskriminuojamam dėl ugdymosi poreikių įvairovės ir (ar) švietimo pagalbos reikmės.
Įtraukusis ugdymas — tai sąlygų visų mokinių dalyvavimui bendrose ugdymosi veiklose sudarymas, eliminuojant galimus mokymosi barjerus.
Universalus dizainas mokymuisi (UDM) — tai mokslo įrodymais pagrįsta ugdymo prieiga, pripažįstanti individualius mokinių skirtumus ir suteikianti visiems vienodas galimybes pasiekti sėkmę per lanksčių ugdymo tikslų, ugdymo metodų, priemonių, mokinių pasiekimų vertinimo
būdų taikymą, vadovaujantis nuostata: pateikti įvairių būdų mokiniams (-ėms) sudominti; pateikti įvairių būdų žinioms suprasti ir operuoti jomis; pateikti įvairių būdų savivaldžiai mokymosi veiklai ir rezultatams pademonstruoti. Tai ugdymo prieiga, lengvinanti įtraukiojo ugdymo įgyvendinimą ir stiprinanti jo tvarumą formaliuoju ir neformaliuoju būdu visuose švietimo lygiuose.
Pagalbos mokiniui specialistai
Socialinė pedagogė Jelena Sapožnikova.
el. paštas socialinis.n@gmail.com
Psichologė Jūratė Cikanavičienė
49 kabinetas.
Specialiosioji pedagogė Nijolė Volosevičienė
48 kabinetas.
Logopėdė Jurgita Petruškevičienė
Logopedė Jolanta Sabulienė
Vilniaus Naujininkų progimnazijos fizinės aplinkos pritaikomumas įvairių poreikių mokinimas
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija „Įtraukusis ugdymas“
NŠA. ĮTRAUKTIES PRINCIPO ĮGYVENDINIMO GAIRĖS MOKYKLOJE (ĮTRAUKTIES PRINCIPO GAIRĖS)
Leidinio „Universalaus dizaino mokymuisi gairės“
Įtraukties veiksmų planas 2021—2024 m.
Įtraukties link. Ką turi žinoti mokykla?
ĮTRAUKIOJO UGDYMO ĮGYVENDINIMO KRYPTINGUMAS MOKYKLOSE, VYKDANČIOSE BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS
DĖMESYS KIEKVIEMO MOKINIO MOKYMUISI IR PAŽANGAI
Atnaujinta: 2024-09-01