Integruota tikybos ir lietuvių kalbos pamoka „Vėlinėms artėjant“
Šiais mokslo metais 5 a kl. mokiniai kartu su lietuvių kalbos ir tikybos mokytojomis rengia skaitymo motyvaciją, etninę kultūrą ir socialinius įgūdžius ugdantį projektą „Skaitau minkštai“. Dalis pamokų vyksta rato erdvėje, ant pagalvėlių. Mokiniai susėdę ratu pristato savo kūrybinius darbus, mokosi išsakyti savo nuomonę, išklausyti, diskutuoti. Čia bus aptariamos perskaitytos knygos, prisimenamos etninių švenčių tradicijos, ugdomos pagarbaus bendravimo, viešo kalbėjimo patirtys.
Šį trečiadienį minėto rato erdvėje vyko integruota tikybos, etninės kultūros ir lietuvių kalbos pamoka „Vėlinėms artėjant...“. Mokiniai tikybos pamokoje iš anksto aptarė, kaip senovėje buvo minimos Vėlinės, kokių papročių laikėsi mūsų protėviai. Per lietuvių kalbos pamoką pasisikirstę grupėmis penktokai turėjo namuose parengti trumpą viešą pristatymą, kaip lietuviai mini Vėlines ir kaip kitos tautos švenčia Heloviną.
Pamokos pradžioje mokiniai pristatė savo parengtus pranešimus apie Vėlines ir Heloviną. Vėliau diskutavo, kurių tradicijų verta laikytis, kokių laikomasi jų šeimoje. Dauguma mokinių pasakojo, kaip jie lanko ir tvarko artimųjų kapus, dega žvakes, meldžiasi už mirusius, aplanko gimines. Fatima ir Margarita pasakojo, kaip jų šeimos lankydamos kapus neša ir maisto. Tikima, kad jį suras mirusių artimųjų vėlės. Vaikai kalbėjo, kad rami, tyki ir santūri nuotaika minint Vėlines jiems priimtinesnė už linksmą ir kartais pigų Helovino šėlsmą. „Pas mus priimta kitaip. Mes norim prisiminti artimus mirusius. Susimąstom, kad ir patys kada nors mirsim. Per Vėlines nesinori juokauti.“
Antroje pamokos dalyje tikybos mokytoja Inga pasiūlė vaikams sukurti maldelę už savo mirusį artimąjį ir užrašyti ją ant iš anksto pačių mokinių parengtų popierinių gėlių. Skambant muzikai mokiniai tylomis rašė. Norintys paskaitė sukurtas maldas. Pamokos nuotaika, maldų žodžiai liko jaukiame bendrai sukurtame stende.
padėkoti autoriui